zondag 28 augustus 2011

Reisdag naar Key West

Vanochtend rustig ontbeten, en nog op skype met mijn broer gepraat.
Ook ontdekt hoe de webcam werkt met skype, dus mijn broer het hele appartement laten zien en het balkon met uitzicht op zee.
Heel leuk dat dat allemaal zo makkelijk gaat.
Op de heenreis hadden we twee koffers. Hier een nieuwe erbij gekocht, die zat ook al vol vandaag!
Maar goed dat er op Key West niet veel te shoppen valt.
Rond kwart over tien vertrokken over de Tamiami Trail, die gedeeltelijk door de Everglades loopt.
Onze eerste stop was aan het eind van deze weg in de buurt van Homestaed.
Hier getankt, een broodje gegeten, en de benen even gestrekt.
Ik had gelezen dat er op Islamorada een leuk restaurant is om een stop te maken.
Dus hier de tweede stop gemaakt bij Morada Bay Restaurant.
Zie de foto's hieronder.



Daarna was het toch nog echt een heel eind over alle eilanden naar Key West.
Je mag hier ook niet hard rijden, dus het schiet niet op.
Uiteindelijk hebben we er zes uur over gereden.

We waren van plan om vanavond met de hotel shuttlebus naar Duvalstreet te gaan, maar zo'n reisdag hakt er wel weer in we waren best wel moe.
Dus besloten om naar Outback Steakhouse hier 1 mijl vandaan te gaan.
Heerlijk gegeten weer. Luuk en ik de Outbackspecial, dit is een lekkere biefstuk. En Wim had terriyaki chicken. Oh ja, ook eens de blooming onion geprobeerd. Wim en Luuk vonden het niets. Ik wel, maar kan dat hele ding natuurlijk niet alleen op.
Dit is het eerste jaar dat Luuk echt een adult menu voor zich zelf besteld en nog op eet ook!
Wim had een nieuw merk bier geprobeerd: Samuel Adams. Niet voor herhaling vatbaar volgens hem.
Ik had de Strawberry Peach sangria, heerlijk! Elke keer als ik niet oplet besteld Wim er nog een voor me en kom ik elke keer bijna teut het restaurant uit.
Luuk heeft bij de Outback ook een nieuwe diersoort ontdekt: de kwala!
Ik bleef zeggen dat zo'n beest een K-O-A-L-A heet, maar luuk wil daar niet aan.




Na het eten het hotel verkend. Wim Wil morgenochtend sporten, dus in de gym geweest.
Prachtige apparaten staan daar. We hebben er gelijk een paar uitgeprobeerd.
Ik ging op de crosstrainer, maar in de kennelijke staat waarin ik verkeer is dat geen goede keuze. Dat ding ging namelijk harder dan mijn benen, was een komisch gezicht. Wim en Luuk vonden dat ik ook nog maar even op de loopband moest.
Maar dat heb ik maar aan hun overgelaten.
Zag nog wel een bal met een handvat. Dit had mijn sportieve ik ook nog nooit gezien.




In de lobby staat een mooi zoutwateraquarium, zie foto van de kreeften.
Nu lekker op de kamer relaxen.





6 opmerkingen:

  1. Zo weer even een paar dagen bijgelezen. Wat heb ik een heimwee zeg als ik die prachtige foto's zie van die blauwe lucht en zee en dat heerlijke strand. Het is zo grauw en grijs en nat in Nederland. Dus geniet er nog maar even heel goed van hoor. En volgens jouw verhalen zijn jullie dat ook gewoon aan het doen. Shoppen, relaxen, lekker eten en drinken. Zo hoort het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke dierenbdie kwala's, je zoon spreekt goed australisch....
    Zo'n sangria lust ik ook wel, toch maar weer naar Outback dan.
    Have Fun!!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn er? Hoe bevalt het?? Veel plezier daar, hopelijk is het strand beter dan toen wij er waren1

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer mooie dagen achter de rug, vandaag wat minder relaxed door de lange rit, maar dat is ook prima gegaam. Gelukkig hebben ze overal Outback ;-) !

    Ben benieuwd hoe jullie Key West vinden, we lezen het wel weer ! Have Fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Sangria heb ik ook een paar keer genomen, heerlijk!
    Leuk dat jullie in het Morada Bay cafe geweest zijn, mooi plekje he, wij vinden het altijd genieten.
    Veel plezier in Key West.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker sporten op slippers...
    Op tijd een borrel is een goed idee !
    Gewoon blijven genieten en nergens anders aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen