dinsdag 30 augustus 2011

Fietsen op Key West

De dag begonnen met een uitgebreid ontbijt hier in het hotel.
Dit was inclusief gelukkig.
Er is veel keus, pancakes, full english breakfast, allerlei fruit, zelfs aardbeien.
En je kan zelf wafels maken. Daar heb ik me nog maar niet aan gewaagd, staat een hele handleiding bij.
Tijdens het eten werd de rekening gebracht, bijna $42, gelukkig kunnen wij onze vouchers hiervoor gebruiken.

Na het eten fietsen gehuurd bij de balie. Ze worden dan telefonisch besteld en 20 minuten later gebracht.
Om 10.30 uur zaten we op de fiets.
We gaan heel Key west maar eens rondfietsen.
Eerst een heel stuk langs zee en Smathers Beach en de pier gegaan.
Ook gekeken of we hier konden zwemmen, maar er zat zoveel zeegras in het water dat het er echt niet aantrekkelijk uitzag.
Dus helaas maar niet gedaan.
Wat gedronken, bij een soort bakkerswinkeltje. Ik heb daar de famous Key West Lime Pie geprobeerd.
Was er niet weg van, geef mij maar appeltaart.
Daarna weer verder door Duvalstreet en Mallorysquare. Ziet er allemaal gezellig uit met veel winkels en restaurants.
Na ruim twee uur fietsen had ik het zo heet dat mijn hoofd voelde alsof het zou exploderen.
Volgens Wim zag ik er uit als een kreeft!
Maar we moesten dus nog een heel stuk fietsen.
Nog bij een strand gekeken of ik de zee in kon om af te koelen, maar ook hier weer donker uitziende zee, bah.
En een heel stuk op zee ziet het er prachtig blauw uit. Dat zien we morgen vanaf de boot pas van dichtbij denk ik.
Dus stug doorgefietst tot aan het hotel.
Toch drie uur gefietst.
In het hotel ben ik gelijk gaan douchen en daarna afgekoeld met koude natte doeken op mijn gezicht.
Na een uurtje was ik weer afgekoeld en zag ik er weer min of meer normaal uit.










De rest van de middag bij het zwembad gezeten en gezwommen.
Ze hebben hier cabana's met een ventilator erin!
Daar zijn wij natuurlijk gaan zitten.
In het midden van het zwembad is een soort eilandje met palmbomen. Hierin zat een grote groene leguaan in.


Tijdens het fiesten vanochtend een Thai's restaurant gezien vlak bij Duval street. Hier zijn we vanavond gaan eten. Was errug lekker.
Daarna nog een stukje over Duval street gelopen totdat luuk zag dat er een cruiseschip in de haven ligt.
Hier naar toe gelopen totdat hij ging varen.
Wat zijn die schepen toch verschrikkelijk groot. Misschien dat ik Wim kan overhalen om ook ooit eens een cruise te maken.
Helaas werden onze verdere wandelplannen verstoort door een flinke plensbui.
Wim is de auto gaan halen, en Luuk en ik hebben geschuild tot Wim ons weer oppikte.
Het Doubletree hotel waar we nu zijn is een prima hotel.
Het is alleen wel weer een beetje behelpen met z'n drieen op een hotelkamer als je net 9 dagen in een ruim appartement hebt gezeten.
Morgen snorkelen voor de kust. Ben heel benieuwd.









4 opmerkingen:

  1. Wel een aparte manier om key west te verkennen, nog nooit gelezen zo, wle leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee om daar te fietsen, enne hele leuke foto's spreken boekdelen.
    Jullie hebben het meer dan top, dat is duidelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's hebben jullie gemaakt tijdens de fietstocht. Een orginele manier om Key West te verkennen. Zijn jullie ook met de ondergaande zon naar Mallory Square geweest? Er zijn dan allerlei voorstellingen op het plein. Vonden wij erg leuk.
    groetjes Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lekker veel foto's weer. Het lijkt overal echt superrustig, of heb je precies de foto's op die manier gemaakt ?

    Lachen die foto met dat huis te koop zeg, gelukkig nog wat gezakt in prijs ook ;-) !!! haha

    Enne, wij hadden scooters gehoord, iets minder sportief maar wel heel relaxed !!

    Have fun !

    BeantwoordenVerwijderen