vrijdag 19 augustus 2011

2e dag Miami Beach

Verslag van vandaag wordt geschreven door Wim aangezien Hannie een baaldag heeft.
Vandaag stond er een ontdekkingstocht Miami op het programma. De bedoeling was s'morgens een rondrit door Miami en s'middags een boottocht.
Om 9 uur sharp werden we opgepikt door buschauffeur Alfredo, een belabberd Engels sprekende Cubaan. Nadat Alfredo langs een aantal hotels was gereden om alle overige excursie-deelnemers op te pikken zette we koers naar een verzamelpunt. Eerst dacht ik nog dat deze bustocht tevens de excursie was want dit ophalen duurde maar liefst 1,5 uur.
In de tussentijd waren wij allemaal beplakt met een sticker. De stickers hadden verschillende kleuren en onze stickers waren blauw. Op het verzamelpunt aangekomen zagen we nog meer bestickerde mensen staan en uiteindelijk bleek het de bedoeling dat bestickerde mensen van gelijke kleur dezelfde excursie hadden geboekt. Na heel wat geharrewar (mensen in en uit de bussen) waren de stickers gesorteerd en konden we beginnen aan de rondrit door Miami. Helaas voor ons bleef Alfredo in onze bus en bleek hij zelfs onze gids te zijn. Ruim 2 uur hebben we naar zijn onverstaanbaar gewauwel moeten luisteren, echt te gĂȘnant voor woorden.
Alfredo liet ons een aantal wijken in Miami zien. We reden langs Coconut Grove, Corral Gables en Art Deco/South Beach. Het hoogtepunt was de stop in de wijk Little Havana waar Alfredo blijkbaar een deal had gemaakt met zijn landgenoten. Op subtiele wijze loodste hij de passagiers naar de espresso-shop van zijn nicht en het sigarenmagazijn van zijn neefjes. Helaas was dit niet aan ons besteed en bestelde wij een simpele cola in een Pizza Hut. Dat viel trouwens ook nog niet mee want eerst werd aan Hannie haar telefoonnummer gevraagd en vervolgens werd haar medegedeeld dat de bestelling pas over een half uur klaar zou zijn. En dat allemaal voor een flesje cola. Voordat een verbaasd kijkende Hannie kon reageren zag de andere verkoopster in dat hier toch iets vreemds aan de hand was en werd het flesje cola zonder opgave van ons telefoonnummer overhandigd. Tsja, zal de taalbarriere wel zijn zullen we maar denken.

Teruglopend zagen we een leuk parkje liggen in de schaduw waar de plaatselijke bejaardenclub was neergestreken. Als je niet beter wist zou je denken aan hang-ouderen maar bij navraag bleek het te gaan om gepensioneerde Cubanen die hun dagen slijten met domino, kaarten en schaken. Dat laatste vond ik natuurlijk wel grappig en heb even staan kijken naar de verrichtingen van deze nestors. Moet zeggen, niveau was best goed maar er werd zonder klok gespeeld (wat wil je ook, ze hebben de hele dag de tijd) dus toen haakte ik af. Anders zou het nog wel leuk geweest zijn een potje te spelen.

Vervolgens weer de bus van Alfredo in en zette we koers naar de haven waar we zouden overstappen in een boot. Helaas ging op dat moment het licht uit bij Hannie. Geveld door een migraine-aanval moest ze dit feest aan zich voorbij laten gaan. Luuk en ik waren hier eigenlijk niet zo rauwig om dat we bevrijd waren van Alfredo en uiteindelijk hebben we een taxi terug naar het hotel genomen.
Nadat ik Hannie had toegedekt en wat migrainepillen had gevoerd gingen de boys naar het strand. Ik was nog helemaal in gedachten bij Hannie en het toedekken en bestelde bij de strandtent 2 blankets. Helaas kreeg ik van de counterlady te horen dat "blankets not available waren but the good news was dat er wel "towels" waren en dus heb ik die maar met een lachend gezicht in ontvangst genomen.
Na terugkomst op de kamer bleek dat onze reisleidster inmiddels wakker was en voldoende hersteld om een trip te maken naar Denny's, een van de favoriete restaurants van Luuk.
Morgen gaan we dan eindelijk naar Fort Myers aan de Golf van Mexico en kunnen we onderweg daarheen de super Mazda CX9 met V6 motor (zie foto alvast 1 foto) eindelijk eens uitproberen, heb er nu al zin in! En o ja, we maken een tussenstop in Sawgrass Mills, een van de grootste Outlet-Centers van Florida, ongetwijfeld weer een aanslag op mijn creditcard.

1. Wat een pech, dat de tour zo verliep, je verwacht daar toch iets heel anders van. Ons viel het ook op hoe slecht er Engels wordt gesproken. Wij hadden een kamermeisje in het laatste hotel, wat alleen maar Spaans sprak! geen woord Engels.
    Beterschap voor Hannie, hopelijk is de aanval voorbij, op naar Ft Myers..

Groet Christa

2. Hopelijk is Hannie weer snel opgeknapt, al heb ik me ook prima vermaakt met de beschrijving van Wim van de tour ;-) ! Wel jammer dat die zo tegenviel natuurlijk, want was een heel dagprogramma zo.

Sawgrass is volgens mij DE grootste outlet van Florida, dus jullie kunnen er vast wel een paar uurtjes ronddwalen ;-) ! Ben benieuwd hoe de auto bevalt met wat serieuze kilometers (per uur) achter de kiezen. Goede trip en hopelijk ligt Hannie nu lekker te slapen en knapt ze daar wel helemaal van op !

Gr. uit een (gisteren) flink verregend maar inmiddels (vandaag) weer zonnig Nederland !

3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

4. Oh wat jammer dat de tour zo tegenviel. Een ongeorganiseerde bende, zo te lezen. Anderhalf uur mensen ophalen is echt een straf. Wij zijn bij Bayside begonnen, dus dat hebben wij gemist. Ook heel jammer van de boottour, maar ja als je zo beroerd voelt dan houdt alles op. Hoop dat Hannie zich beter voelt. Zoevend naar Ft Myers dan maar in de mooie bolide. Geniet

5. Jammer van de tour! Maar wel leuke foto van die gepensioneerde cubaanse mannetjes. Beterschap voor Hannie, Migraine gun je niemand! Goeie reis morgen en veel plezier in Ft Myers....